SNA-Strategia Națională Anticorupție
Viziunea Strategiei Naționale Anticorupție (S.N.A) este de a consolida sistemul național de prevenire și combatere a corupției prin consolidarea mecanismelor de identificare și gestionare a riscurilor, amenințărilor și vulnerabilităților circumscrise acestui fenomen, în vederea garantării profesionalismului și eficienței în sectorul public, a siguranței cetățenilor și de a susține un mediu social și economic dezvoltat.
Documente inițiale:
Politica generală a Strategiei Naționale Anticorupție;
Politica generală GDPR;
Codul de conduită etică şi integritate al personalului contractual;
Declaraţie de aderare la valorile fundamentale, principiile, obiectivele şi mecanismul de monitorizare al Strategiei Naţionale Anticorupţie;
Standard general publicare a informațiilor de interes public
Regulament de organizare și funcționare a al Grupului de lucru pentru implementarea Strategiei Naționale Anticorupție ;
Decizie privind aprobarea Planului de integritate al Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul unității;
Decizie privind desemnarea Grupului de lucru pentru implementarea Strategiei Naționale Anticorupție la nivelul unității;
Lista cu atribuțiile principale ale salariaților;
Lista structurilor subordonate, coordonate sau aflate sub autoritatea unității.
Documentele Grupului de lucru pentru implementarea SNA:
Convocator de ședință al Grupului de lucru pentru implementarea SNA;
Minuta ședinței Grupului de lucru pentru implementarea SNA;
Registrul ședinței Grupului de lucru pentru implementarea Strategiei Naționale Anticorupție;
Plan pentru identificarea riscurilor și vulnerabilităților la corupție și a măsurilor de remediere;
Inventarul măsurilor de transparență instituțională și de prevenire a corupției, precum și indicatorii de evaluare;
Proces verbal pentru instruire;
Plan de integritate al unității pentru implementarea strategiei nationale anticoruptie pe perioada;
Proceduri operaționale referitoare la SNA;
Raport privind stadiul implementării Strategiei Naționale Anticorupție (SNA) la nivelul unității;
Raport de autoevaluare privind implementarea Strategiei naţionale anticorupţie la nivelul unității;
Registrul abţinerilor în situaţii de conflicte de interese;
Registru de evidență a activității de consiliere etică;
Registrul incidentelor de integritate.
Declarații salariați
Declarație de avere;
Declarație de interese.
Utilizarea modulului informatic se realizează în baza unui contract de servicii care are două componente:
a) Servicii de implementare inițială a aplicației conform cerințelor utilizatorilor, se achită o singură dată, pe baza unui deviz de servicii, la finalizarea activității.
b)Tarif de utilizare si up-date a aplicației (abonament) se achită lunar și include:
- asigurarea accesului la funcțiile și rapoartele aplicației,
- mentenanța aplicației și a bazelor de date,
- asigurarea accesului la toate versiunile ulterioare,
- actualizarea automată la fiecare modificare legislativă cu avertizarea utilizatorului asupra documentelor care au fost revizuite,
- asistență telefonică,
- asistență on-line și la sediul instituției 24 ore/zi, 7 zile/săptămână)
De asemenea, în cazul în care veți lua decizia ca modulul informatic să fie utilizat de ordonatorul principal de credite și de toți ordonatorii din subordine, veți beneficia de următoarele avantaje:
Centralizarea automată a tuturor situațiilor de raportare;
Planificarea automată a controalelor la ordonatorii din subordine;
Discounturi aplicate la tarifele de listă.