Manager: 0745 045 756 Vânzări: 0744 209 503

Impozite și taxe locale

Aplicaţia este întocmită în conformitate cu prevederile Legii 227/2015, privind Codul fiscal, Titlul IX, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

Este o aplicație customizată pe platforma web/mobile ceea ce permite gestiunea de informații importante, asigurând accesul permanent și securizat din orice locație inclusiv de pe telefonul mobil sau tabletă prin intermediul internetului. Datele sunt înregistrate în timp real, ceea ce ușurează munca angajaților în momentul cand aceștia se deplasează și efectuează încasări în teren. Cumulează într-o singură bază de date securizată atât informaţiile legate de persoanele fizice cât şi informaţiile despre persoanele juridice.

Caracteristici aplicație - Impozite și taxe locale

1.Interfață simplă, foarte ușor de exploatat.

2. Contribuabili:

Se identifică o listă cu toţi contribuabilii existenţi în baza de date, persoane fizice și juridice.

Există o sortare, ordonare şi identificare după adresă, rol, nume, CNP/CUI, nefiind obligatorie introducerea a tuturor datelor de indentificare ci doar parțial;

Identificarea rapidă a unui contribuabil din listă este foarte uşor de realizat prin opțiunile de căutare după toţi parametrii de identificare;

Există operațiuni de verificarea și validare a CNP-ului, iar pentru Persoane Juridice, în momentul introducerii Codului Unic de Inregistrare acesta se validează, dacă este corect, dintr-o bază de date natională, restul de date (adresa, punct de lucru, J. acordat de Registrul Comertului, etc) se completează automat;


3. Gestionarea matricolelor şi a debitelor:

Fiecare tip de matricolă se completează foarte usor, respectând criteriile specifice;

Fişele matricole sunt plasate separat şi sunt individualizate;

Există un proces verbal de calcul pentru fiecare matricolă unde este evidențiat modul în care acel impozit sau taxă a fost calculat.

Pentru fiecare matricolă se poate genera modelul ITL declarație fiscală.

Pentru fiecare fişă de calcul existentă există posibilitatea de a introduce borderouri de scădere (în situaţia înstrăinării bunului), borderoul se generează automat, borderouri de scutiri şi reduceri pentru persoanele care prezintă la ghișeu documente care atestă acest fapt.

Amenzile se introduc usor, prin completarea tuturor câmpurilor obligatorii de pe procesul verbal.

Aplicația face singură diferenţa între tipurile de contribuabili (PF / PJ) şi în funcţie de această situaţie generează automat tipul de fişă matricolă necesară, precum şi formula de calcul pentru fişa respectivă

Aplicația are si o sectiune unde se generează taxele locale sau taxele configurabile, conform cu cerințele fiecărei primării în parte. (ex. Salubritate, Pază, Firmă, Activitate economică etc.)

Secțiunea de contracte permite înregistrarea contractelor încheiate de primărie cu persoane fizice sau juridice. (ex. Concesiuni, închirieri, etc.) Această secțiune permite înregistrarea debitelor în funcție de datele din contracte și face automat borderourile de debit necesare.

Dacă există contracte în valută, aplicația permite introducerea lor în valută și automat se preia cursul valutar.

Secțiunea Servicii Locale permite instituțiilor să gestioneze aceste servicii în funcție de preferințe.

Se pot configura servicii pentru apă, canalizare, cu posibilitatea introducerii index-ului contorului și gestionarea automată a debitelor și a scadentelor prin generarea de facturi pentru fiecare contribuabil în parte.


3. Operaţiuni de casierie:

Tipuri de încasări:

- cu debit – pentu sumele generate prin fișe sau bordeoruri;

- fară debit – pentru taxe sau impozite care se incasează la cerere;

- achitare amenzi pe Proces Verbal sau amenzi fară debit;

Lista de chitanţe sau OP-uri deja emise sau introduse afişează toate datele referitoare la acestea, începând de la sumele existente pe chitanţă, şi până la utilizatorul care a emis chitanţa.

Din această secţiune se pot tipări atât chitanţe cât şi ,,note de plată’’ format ITL – pentru informarea amiabilă a contribuabililor.

După întrgistrarea unei chitanţe, aplicația încrementează automat numărul chitanţei, pentru ca la următoarea accesare a caseriei, operatorul să aibă siguranţa faptului că operează chitanţa cu seria şi numărul corect.

Programul este dotat cu o funcţie care verifică ordinii stingerii datoriilor

În caserie există un buton numit termene scadente, care ajută la identificarea sumelor de plată per conturi (matricole) şi termene de plată

Din caserie fară sa mai fim nevoiți să intrăm din nou în sectiunea de contribuabili prin apăsarea butonului de search (lupă) putem accesa caseria altui contribuabil.

În momentul înregistrării chitanţei, funcţia de validare a sumelor de pe chitanţă face o analiză a acestora şi corectează automat situaţia în care sumele nu respectă legea privind ordinea stingerii datoriilor.

4. Urmărirea şi execuţia:

Conform normelor în vigoare, fiecarui contribuabil i se pot urmări debitele restante şi în situaţia în care acestea există, contribuabilului i se intocmește dosar de execuţie.

Aplicația dispune de modulul de execuţie în care se deschide un dosar de execuţie şi se emit înştiinţări de plată, somaţii şi titluri executorii, popriri, sistari de popriri si procesul verbal de declarare a insolvabilității.

Se pot deschide dosare penru fiecare ROL in parte, sau exista o secțiune unde putem genera după anumite criterii somații și titluri tutror contribuabililor.

Această sectiune înregistrează şi păstrează în arhivă toate documentele emise în acest sens, formând astfel dosarul de execuţie complet şi individualizat.

Se pot genera automat documentele specifice popririlor din veniturile realizate, inclusiv informarea către contribuabil despre măsura luată.

Exista posibilitatea inchiderii manuale sau automate a unui dosar de executare si deschiderea unui alt dosar daca există verificarii asupra situației contribuabilului.

Se pot introduce automat borderourile privind cheltuielile de executare silită.

5. Antecalcul (calcul retroactiv conform cod procedura fiscala): :

Acestă secțiune gestionează toţi parametrii de calcul pentru toate impozitele şi taxele ce se debitează pentru ultimii 5 ani fiscali precum şi formulele de calcul pentru perioada respectivă.

Folosirea acestui modul este simplă şi intuitivă. Se foloseste la fiecare tip de fisa in parte (cladiri, ternuri, auto, etc).

Acesta operatiune are ca rezultat final generarea unui borderou de debit pentru sumele recalculate din anii anteriori în care sunt cuprinse sumele restante din coloana de debit şi calculul automat al majorărilor cumulate de aceste debite restante. De asemenea, pentru fiecare operatiune exista un proces verbal de calcul în care se evidențiază pentru fiecare an separat modul de calcul si accesoriile calculate.

Aplicația permite si efectuarea automata de compensari intre conturi sau generarea automata a borderourilor de scadere conform anumitor HCL de amnistie.

6. Rapoarte:

Lista titluarilor de rol;

Decizii de impunere, certificate fiscale, etc.

Matricole cladiri, ternuri, auto, auto 12 tone

Borderouri incasari zilnice;

Borderouri amenzi pe procese verbale;

Lista ramasita initiala cu centralizator;

Lista suprasolire initiala cu centralizator;

Ramasite si suprasolviri la o anumita data;

Scutiri si reduceri detaliata pe contribuabili;

Borderou debite si scaderi cu centralizator;

Lista instiintari de plata;

Lista contracte concesiune, inchiriere, etc;

Lista dosare de insolventa;

Lista sume scazute din dosarele de insolvabilitate;

Lista configurarilor serviciilor locale;

7. Operațiuni:

Generare şi gestionare a foilor de vărsământ.

Fisier XML P2000

Generare CSV vanzari auto

Secţiunea de configurare

Sistem - Plăți online

Aplicatia Informatica „Your-Impozite” permite plata online a impozitelor si taxelor locale prin intermediul platformei yourpay.ro dar și prin Sistemul National de Plati Electronice Ghiseul.ro Pentru plata directa a impozitelor si taxelor si a amenzilor, este suficient ca fiecare contribuabil sa acceseze un link pus la dispozitie pe site-ul institutiei. Fiecare persoana introduce CNP-ul in campul aferent i-si va da acordul cu privire la respectarea prevederilor datelor cu caracter personal GDPR si daca are deschis ROL la respectiva institutie o sa apara ce are de plata si posibilitatea achitarii cu ajutorul cardului a respectivelor debite.

În situatia in care se doreste, fiecare contribuabil are posibilitatea sa genereze un cont unic de utilizator unde poate vedea informatii suplimentare cu privire la platile efectuate, patrimoniul fiecaruia sau dosarele de executare silita.

people-svg