Manager: 0745 045 756 Vânzări: 0744 209 503

Management Achiziții Publice

Aplicația Management Achiziții Publice este concepută pentru a sprijini responsabilii de achiziții publice din cadrul instituțiilor publice în gestionarea completă a procesului de achiziție, asigurând derularea etapelor acestui proces cu respectarea prevederilor cadrului legal în vigoare. Modulul informatic asigură un management al achizițiilor publice la nivelul autorității contractante, contribuind la atingerea obiectivelor strategice stabilite prin utilizarea în mod transparent, eficient și legal a fondurilor publice.

Management Achiziții Publice

1. Legislația incidentă care stă la baza realizării aplicației:

Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, publicată în Monitorul Oficial nr. 390 din 23 mai 2016, cu modificările și completările ulterioare;

Hotărârea de Guvern nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 423 din 6 iunie 2016, cu modificările și completările ulterioare;

Ordinul ANAP nr. 281/2016 din 22 iunie 2016 privind stabilirea formularelor standard ale Programului anual al achiziţiilor publice şi Programului anual al achiziţiilor sectoriale.

2. Caracteristicile principale ale aplicației sunt:

Aplicație web modernă, găzduită în cloud, accesibilă de oriunde, singura condiție fiind de a avea o conexiune la internet;

Interfață intuitivă, fiabilă și prietenoasă pentru utilizator;

Suport pentru sistem multiutilizator, ușor de configurat în funcție de nevoile instituției;

Acces securizat, prin gestionarea drepturilor și permisiunilor individuale pentru fiecare utilizator.

3. Modulul informatic contribuie la planificarea/pregătirea, organizarea și monitorizarea proceselor de achiziții publice prin:

elaborarea Strategiei Anuală de Achiziție Publică (SAAP) și a propunerilor privind Programul Anual al Achizițiilor Publice (PAAP) pentru anul următor;

actualizarea și generarea Programului Anual al Achizițiilor Publice ori de câte ori situația o impune, conform formatului impus de legislație;

gestionarea bugetului alocat pentru achizițiile publice (aceste informații pot fi preluate în mod automat din Contabilitate, cele două module putând fi interconectate);

planificarea, desfășurarea și finalizarea proceselor de achiziție publică, prin generarea documentelor necesare în fiecare etapă parcursă;

monitorizarea proiectelor europene implementate la nivelul instituției (introducere devize, generare programe achiziții publice pentru fiecare proiect, generarea rapoartelor privind cheltuielile/ disponibilul pentru fiecare proiect în parte).

4. Pentru digitalizarea procesului de achiziție și pentru asigurarea respectării prevederilor legale din domeniul achizițiilor publice, platforma informatică oferă o serie de facilități și restricții cum ar fi:

posibilitatea alocării în mod automat a numerelor de înregistrare pentru toate documentele generate din platformă din registre configurate special pentru compartimentul de achiziții publice;

verificarea alocării numerelor în mod cronologic pentru documentele realizate în cadrul proceselor de achiziție publice;

documentele generate pot fi descărcate, semnate olograf și încărcate înapoi în platformă, fie semnate electronic direct în aplicația informatică;

afișarea de mesaje de atenționare la generarea documentelor cu privire la pragurile stabilite pentru procedurile de achiziție și cu privire la fondurile disponibile în buget în etapa de angajare a cheltuielilor;

posibilitatea de a transmite pe email, direct din platformă, către operatorii economici stabiliți a solicitărilor de ofertă în cazul consultărilor de piață, a solicitărilor de ofertă și a comunicărilor cu privire la rezultatul procedurii în cadrul achizițiilor desfășurate;

posibilitatea încărcării pe platformă și alocării de numere de înregistrare pentru ofertele și documentele primite din exterior de la operatorii economici (oferte, garanții de bună execuție, alte documente), achiziții și notificări din SEAP;

generarea dosarului achiziției publice pentru toate achizițiile publice atribuite (documente generate de platformă și documente încărcate de către utilizatori).

Prezentare video